Syiling terbaru dalam blog

get this widget here

Friday, 24 January 2014

Kenali Ciri-Ciri Keselamatan Wang Kertas Malaysia



Hari-hari kita pegang wang kertas Malaysia.   Tetapi tidak pernah terfikir untuk ambil tahu ciri-ciri keselamatan yang terdapat pada wang kertas tersebut. 

Mujurlah saudara AHK menerangkan pada Nsdk, dan barulah tercari-cari maklumat yang berkaitan. 

Bagi yang tak ambil pusing macam Nsdk,  Jom kita cari rahsia yang tersembunyi disebalik Wang kertas Malaysia disini. .


5 comments:

Nazrie Abdul Karim said...

Assalamualaikum Nsdk, AHK pun tak peka tentang ciri2 keselamatan pada duit kertas sebelum nih, tapi suatu hari tu AHK tukar syiling nialai seratus lebih dan diberi sekeping note RM100. Disebabkan bimbang wang tersebut palsu maka AHK membuat carian di internet kerana kebanyakkan kedai agak ragu2 untuk terima note rm100.

Nsdk said...

Yelah kan kalau dapat RM5 palsu tak pe lagi, tapi kalau RM100, menangis tak berlagu.

Terima kasih AHK.

Nazrie Abdul Karim said...

sama2 Nsdk, itulah, fikir2 nak pergi tukar balik je mintak duit kecik.AHK guna dekat seveneleven cashier tanya ada duit kecik tak? rm50 ker?.he3..AHK paham sbb apa dia tanya..

Nsdk said...

Jangan-jangan dia pun takut terima duit seratus, takut palsu. Baru-baru ni Nsdk ada dapat duit RM 100, replacement pulak tu....

Nazrie Abdul Karim said...

memang pun.huhuhu..wahh..untunglah nsdk..komfem tak guna duit tu kan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Komen Pengunjung



Total Pageviews