Syiling terbaru dalam blog

get this widget here

Monday, 27 January 2014

Wang Kertas Polimer RM1, Urat Bersimpul


 
Bila disentuh warna biru tidak timbul,  ia licin. 


Urat bersimpul?.  Tak boleh biar ni, kena urut.  Nanti masuk angin.
Gurau je !

Wang kertas tidak terkecuali dari berlaku ketidaksempurnaan cetakan. Pelbagai error boleh terjadi. Antaranya:

1) Kekurangan dakwat.
2) Dakwat tertumpah.
3) Bahan asing (mungkin
     terlekat pada kertas
     polimer atau semasa
     cetakan)
4) Kesilapan semasa
    pemotongan wang kertas
    polimer.
5) Masalah mesin cetakan
    dan sebagainya.

Agaknya wang kertas di atas dalam kategori mana?.

Kalau nak lihat lagi pelbagai wang kertas polimer (error) silalah klik di sini.  www.polymernotes.org/resources/errornotes.htm


2 comments:

Wak Gelas said...

wak pon dah sakit2 urat ghituu.,uHUuuu

Nsdk said...

Serius Wak, Bila ternampak je wang polimer ni., mcm urat bersimpul teringat kat Wak yang selalu mendaki gunung. Mcm baru-baru ni, gunung Irau. Memang nak tanya Wak pun tak sakit urat ke ?. Penah sekali daki bukit Tanjung Tuan, memang sakit kaki dibuatnya.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Komen Pengunjung



Total Pageviews